Sisteme si echipamente telefonice

Sistemele telefonice moderne sunt indisolubil legate in ziua de azi de retelele structurate, folosind infrastructura standardizata a acestora.

De la primele centrale telefonice care necesitau personal uman pentru rutarea apelurilor, evolutia tehnologica a centralelor telefonice a fost exponentiala si a condus spre centrale hibrid, digitale si VoIP, care acopera un numar de utilizatori de la cateva posturi si ajungand la sute sau mii de utilizatori.

Se constata in ultima perioada o migrare a telefoniei de la centralele clasice (PBX, private branch exchange) catre centrale IP PBX (cu posibilitatea directionarii apelurilor via internet – VoIP) si chiar catre centrale Hosted PBX (centrala telefonica virtuala).

Structura unui sistem de telefonie este compusa din:

  • Centrala telefonica (clasica, IP sau virtuala),
  • Echipamente terminale (aparate telefonice analogice sau IP, aplicatii PC si/ sau pentru mobil, fax si echipamentele multifunctionale).

Sistemele telefonice de ultima generatie sunt scalabile si difuzeaza ca functii in sfera altor domenii, permitand conectarea cu echipamente nespecifice pana mai ieri, ca de exemplu:

  • subsisteme de interfonie si videointerfonie (conventionale sau IP),
  • subsisteme de teleconferinta;
  • subsisteme de apelare asistente;
  • permit direct sau folosind echipamente conexe monitorizarea si inregistrarea apelurilor, inclusive apeluri video sau de tip fax2mail sau voice2mail.