Service sisteme voce-date

Service-ul pentru sisteme de comunicație voce-date are un rol prioritar, fiecăruia dintre ele acordândui-se un nivel suplimentar de urgență proporțional cu activitatea pe care o deservește. Intervențiile pentru întreținerea sistemelor voce-date sunt făcute periodic, în lipsa unei sesizări, sau la solicitarea clientului, atunci când acesta sesizează o disfuncționaliate.

Așa cum am arătat in pagina de prezentare a sistemelor transmisie voce-date, aceste sisteme stau la baza funcționării altor servicii din cadrul unei companii. Atât vocea cât si datele sunt transportate prin aceeași infrastructură de rețea. Astfel, disfuncționalitățile care apar in sistemul voce-date vor avea un impact major atât asupra funcționării calculatoarelor, cât si asupra comunicării vocale. Orice defecțiune care apare în sistemul de comunicație voce-date va perturba desfășurarea normală a activităților din cadrul companiei, ducând in cele mai multe cazuri la pierderi financiare.

Și mai critică este funcționarea acestor sisteme dacă ele fac parte din sistemul informatic medical al unui spital și nu dintr-o companie, unde viața unor persoane pot depinde de viteza de reacție a doctorilor și asistentelor.

Echipamentele active care fac obiectul acestor activități de service sisteme voce-date pentru rețele de transmisie sunt switchurile, routerele, punctele de acces wireless, serverele, centralele telefonice ce funcționează pe IP (internet protocol). De asemenea, echipamentele pasive cum ar fi prizele de rețea si traseele de cabluri care asigură interconectarea între echipamentele active, fac și ele obiectul contractului de întreținere sisteme voce-date. Acestea fac legătura cu terminalele conectate la rețea, cum ar fi computere, tablete, smart tv-uri, camere video de monitorizare – acolo unde este cazul.